JAK PIĆ WIĘCEJ WODY? 5 POMOCNYCH ZASAD

O zaletach picia wody pisać nie będę (chociaż jest ich masa, zarówno dla zdrowia, jak i urody :)), ale skoro tu jesteś to znaczy, że już postanowione: 

BĘDĘ PIĆ MIN. 2 LITRY WODY DZIENNIE! 

 Pamiętaj, że 2 litry to umowna liczba; jest to dla nas minimum, które latem rośnie do nawet 3 litrów.


Wielu z nas nie lubi wody niegazowanej, ja też kiedyś piłam tylko tą gazowaną lub słodkie napoje. Nie jest to dobre dla naszego zdrowia, jak i naszej sylwetki. Na szczęście można te nawyki zmienić i nie będzie to trudne. Pamiętajmy, że wystarczy chcieć!

Jeśli chcesz przerzucić się ze słodkich napojów to będzie Ci trudniej, ale jest to całkowicie możliwe. Jeśli już pijesz wodę niegazowaną, ale ciągle za mało - pomogę Ci szybko to poprawić.

Żeby pić więcej wody należy wyrobić sobie kilka nowych nawyków, które już niedługo będziesz robić mechanicznie, nie zwracając na to uwagi. Przedstawię Ci takie, które pomogą Ci osiągnąć ten cel, a Twój organizm Ci podziękuje.



1. PRZYGOTUJ SIĘ NA NASTĘPNY DZIEŃ

Kiedy szykujesz śniadanie do pracy czy szkoły (ja zawsze robię to dzień wcześniej) przygotuj również butelkę z wodą, żeby później mieć ją przy sobie. Polecam tu użycia butelki filtrującej wodę, ponieważ możesz ją napełnić w każdej łazience, a nie musisz nosić takiej dużej, półtora litrowej. Gdy będziesz miał ją pod ręką w każdej chwili nic nie powstrzyma Cię, żeby ją pić. Pamiętaj tylko, że Twoim zadaniem jest zawsze opróżnić ją przed powrotem do domu!

2. PIJ RANO SZKLANKĘ WODY

Może to brzmi już nudno, bo każdy to powtarza, ale fakt jest taki, że gdy wypiję rano tą szklankę wody to nie jestem później tak szybko głodna. Dzięki temu mam czas żeby się spokojnie wyszykować do pracy. Do tej wody dodaj sok wyciśnięty z cytryny, a będzie miała lepszy smak i więcej pozytywnych skutków dla Ciebie. Ja przygotowuję to raz w tygodniu i sok zawsze mam w lodówce.

3. POPRAW SMAK WODY

Zdarza się, że nie lubi się smaku wody niegazowanej (czy można go określić słowami? ;)) - po prostu dodaj do wody ulubione owoce, cytrynę, miętę, i co tylko przyjdzie Ci do głowy. Jeżeli do tej pory piłeś głównie słodkie napoje, zacznij od picia na przemian wody z sokami owocowymi, ale tylko tymi wytworzonymi w 100% z owoców, bez dodatku cukrów.


4. PIJ WODĘ MAŁYMI ŁYKAMI

Kiedyś próbowałam korzystać z aplikacji przypominających o piciu wody - ani trochę mi się nie sprawdziły, ponieważ radziły pić co jakiś czas całą szklankę wody. Jednak łatwiej jest pić częściej, ale małymi łykami, bo gdy nie chce nam się bardzo pić ciężko wypić szklankę na raz. Inaczej wygląda to rano, kiedy po całej nocy raczej nie ma z tym problemu. W ciągu dnia ważne, żeby nasza butelka była cały czas na widoku i żeby brać łyk wody gdy tylko się przypomni; nie wtedy kiedy już chce nam się pić, ale uprzedzać ten fakt.


5. ZAOPATRZ SIĘ W ŁADNĄ BUTELKĘ

Znam osobę, która piła wodę Primavera, bo miała ładny kolor opakowania. Ja od razu polubiłam butelki z filtrem do wody, które idealnie nadają się do pracy. Spraw, aby również Twoja butelka zachęcała do picia - może być kolorowa, może być z dziubkiem, możesz kupić zgrzewkę i codziennie brać nową, wszystko zależy od Ciebie, pamiętaj że wystarczy chcieć.




Dajcie znać, czy Wy już pijecie 2 litry wody dziennie?

Komentarze